
FOÇAGÜNDEM - Yıllardır Foça’nın en özel, en potansiyelli bölgelerinden biri olan Bağarası’nı ve onun kalbi konumundaki Kazım Dirik Mahallesi’ni uzaktan izlerim. Doğasıyla, insanıyla bambaşka bir hikaye yazabilecek bu güzel mahallemiz, ne yazık ki son dönemde adeta kaderine terk edilmiş bir köy görüntüsüne bürünmüş durumda.Bir yandan inanılmaz bir yatırım, villalar, lüks taş evler, diğer yanda terk edilmiş bir sazlık, bataklık...
Mahalleye adım attığınız an, yolların perperişan hali sizi karşılıyor. Çukurlardan kaçmaya çalışan sürücüler, sanayiden çıkamayan araçlar... Daha da acısı, bu devirde bazı sokaklarda hala kanalizasyon altyapısının bulunmaması. Koca bir kış boyunca bitmek bilmeyen elektrik kesintileriyle soğukta, karanlıkta mücadele eden mahalle halkı, şimdi de yazın gelmesiyle başka bir kabusun içine itilmiş.
An itibarıyla mahallede doğru düzgün bir ilaçlama yapılmadığı için ciddi bir sinek ve haşere sorunu baş göstermiş durumda. Kapı pencere açamaz hale gelen vatandaşın feryadı arşa ulaşıyor. Sokak aralarında, boş kentin her köşesinde insan boyunu aşmış kurumuş otlar ise adeta açık bir yangın davetiyesi. Havaların bu kadar sıcak gittiği bir dönemde, bu otların temizlenmemesi sadece bir ihmal değil, büyük bir güvenlik riskidir.
Gelelim madalyonun diğer yüzüne...
Vatandaş tüm bu çileyi çekerken gözler doğal olarak kime çevriliyor? Mahallenin mülki amirine, yani önce Beldiye Başkanı'na ve pek tabi Muhtar Hava Hanım’a.
Bir muhtarın asli görevi, partisinin genel merkez politikalarını savunmak ya da belediye başkanının koruyuculuğunu üstlenmek değildir. Muhtar, mahalleli ile belediye arasında köprü olmak zorundadır.
Eğer ki sizin gelecekte meclis üyeliği veya ilçe başkanlığı vs. gibi hayalleriniz var ise, ya da şu an yaptığınız emlak sektörünüzdeki işiniz ağır basıyor ise Allah aşkına istifa edip görevi bırakınız.İnanın mahalle kendine bir muhtar azası bulacaktır.
Sizi telefon ile aradığımda bana, sadece parkları temizlediğinizi , kamusal alanlara sıra gelmediğini, bireysel arazilere ise hiç daha sıra gelmediğini söyleyerek suratıma telefonu kapattınız. İşin ilginç tarafı bu cevapları vermek , konuyu bilip bilmeden açıklamak sizin yetkinizde değil ki? Notunuzu alırsınız, gerek görüyorsanız gelip bir keşif yaparsınız, olmadı gerekli birimleri harekete geçirirsiniz, iletirsiniz , gerekli işlemleri başlatırsınız vs... Size özel mülkü temizleyin, temizletin demiyoruz ki? Yangın riski büyük olan bu alanlarda özel mülk sahiplerine gerekli tebliğlerin yapılması , takibin gerçekleştirilmesi Belediye'nin görevleri arasında. Vatandaş eğer Belediye'den , zabıtadan bir yanıt alamadı ise konuyu muhtara aktarıp yardım istemesi de ikinci aşama. Ne otların büyüklüğünü, ne maçı, ne yarın mahalleye gelecek onlarca, yüzlerce insanın nasıl bir risk taşıdığını dinlemediniz bile. Oysa ne kadar da nezaket ile aramıştım sizi. Aradığım an yoğun olabileceğiniz düşüncesi ile telefon sonrası akabinde size sosyal medyadan yine çok nezaketli bir mesaj da yolladım. Akabinde gelen cevap sizin sosyal medya danışmanınızdandı.
Pardon ben nerede neyi kaçırıyorum?
Ulaşmaya çalıştığım bir mahalle muhtarının sosyal medya danışmanı var ve aramızda köprü mü kuracak?
Bu konunun yorumunu okurlarıma bırakıyor konuya geri dönüyorum.
Kazım Dirik Mahallesi sakinlerinin en büyük kırgınlığı da tam olarak burada başlıyor. Mevcut CHP’li Belediye Başkanı’ndan mahalle adına yeterli desteği alamayan, sorunları yukarılara iletmekte pasif kalan bir muhtarlık anlayışı var karşımızda. Sayın Hava Muhtar’ın, mahallenin dertlerine derman aramak yerine, sadece CHP partizanlığı ile hareket ettiği, siyasi kimliğinden sıyrılamadığı için mahallenin gerçeklerini görmezden geldiği yönündeki iddialar ve tepkiler artık gizlenemez bir boyuta ulaştı.
Siyaset, belediye meclislerinde ya da parti binalarında yapılır Sayın Muhtar. Sizin makamınız ise tamamen hizmet makamıdır. Mahallenizin yolları çukur içindeyken, insanları sinekten uyuyamazken, yangın riski kapıdayken sergilenen bu duyarsızlık, size güvenip o mührü teslim eden Kazım Dirik Mahallesi halkına haksızlıktır.
Bu yazı bir karalama değil, bir uyarı ve yapıcı bir çağrıdır. Sayın Hava Muhtar’a tavsiyemiz; üzerindeki siyasi önlüğü acilen bir kenara bırakmasıdır. Belediye başkanı ile ilişkileri ideolojik yandaşlık üzerinden değil, hizmet koparma odaklı bir ısrarcılıkla yürütmelidir.
O makam, sorunları halının altına süpürme yeri değildir.
O makam, "Bizim parti yönetiyor" diyerek eksiklere göz yumma yeri hiç değildir.
Kazım Dirik Mahallesi Halkı , lütuf değil, ödediği verginin, verdiği oy'un hizmet olarak geri dönmesini istiyor. Muhtarından da parti militanlığı değil; kepçenin, amirin, ilaçlama aracının önüne geçip o hizmeti mahalleye getirecek bir liderlik bekliyor.
HAKAN DOĞANAY I Foça Gündem & FOG TV Genel Yyaın Yönetmeni I 23.06.2026
www.instagram.com/hakandoganayofficial
www.instagram.com/focagundem.net
www.instagram.com/hakanla.geziyorum
Not : Umarız bu çığlık duyulur ve Kazım Dirik Mahallesi hak ettiği çağdaş yaşama en kısa sürede kavuşur. Biz de buradan takipçisi olmaya devam edeceğiz.